Fraktfritt över 1000kr Alla våra produkter levereras fraktfritt över 1000kr och transporteras med DHL eller Houselook budbil.
Betalningsvillkor Houselook använder Svea Bank AB org. nr 556158–7634 och Klarna Checkout som betalningsförmedlare med fakturabetalning (betala inom 15 eller 30 dagar) eller delbetala över 800kr. Houselook kunder kan även betala sina produkter med Swish, kortbetalning samt internetbank.
Betalning När man har fått produkten ca 3-5 vardagar, så betalar man efter 14 eller 30 dagar, du väljer.
Prisgaranti Houselook har ingen prisgaranti.
Leverans Leveranstiderna kan variera beroende var i landet man bor:, det tar ca 3-5 arbetsdagar efter att vi skickat produkten. Observera att den angivna leveranstiden kan komma att avvika beroende på vart du bor i landet. Vid leveransen av dina varor måste du som kund syna ditt gods. Om det skulle vara skadat eller saknas varor ska detta anmälas.
Avisering Vid köp av varor som väger över +20 kg aviseras du via sms eller mail varpå produkten levereras den angivna dagen mellan kl. 8-17. För att din order ska kunna levereras måste du vara kontaktbar via telefon när transportbolaget ringer för att ge leveransinformation. Detta gäller alla för alla leverans- och betalningsmetoder. När det gäller paket under -20kg så måste du som kund hämta paketet från ett utlämningsstället.
Körbar väg och avlastning För alla leveranser gäller transport till adressen på körbar väg. Vid palleveranser med budbil som är utrustad med bakgavellift krävs att avlastningsområdet är snöfritt och har en beläggning av betong eller asfalt, då lossning sker med handtruck. Om sådant område saknas kan lossning inte genomföras. Kunden måste då antingen själv ordna med hemleverans eller köpa en ny leverans via Houselook. Vid behov, vänligen kontakta vår kundtjänst på [email protected] för hjälp.
Observera att Houselook inte erbjuder inbärning. Leveransen sker så nära bostaden som möjligt. Om det finns hinder, placeras produkten framför hindret, och kunden ansvarar för att transportera godset från avlastningsplatsen till lägenheten eller bostaden. Endast en avlastningsplats ingår i leveransen.
Houselook eller speditören ansvarar inte för bortforsling av emballage. Vid avlastning måste varorna inspekteras av mottagaren och kvitteras. Fraktbolaget ställer inte av gods utan kvittens från kund eller annan ansvarig mottagare. Det är inte möjligt att ha mer än en mottagare per order. När produkten har lämnat lagret kan Houselook inte ändra mottagare eller leveransadress under pågående leverans. Om faktura har valts som betalningsalternativ, kan inte mottagare ändras.
Leverans till öar samt landsbygden Houselook levererar inte till öar som saknar vägverkets bilfärjeförbindelse. I sådana fall levereras varorna endast till närmaste kaj eller hamn, och kunden ansvarar för transporten av godset den återstående sträckan.
För landsbygdsområden utan leveransmöjligheter kommer godset att lämnas vid närmaste utlämningsställe eller terminal. Kunden ansvarar för transporten av godset från utlämningsstället eller terminalen till den slutgiltiga destinationen.
Ångerrätt och retur Houselook tillämpar både Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har du som kund alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan eller beställt en tjänst, utan att ange någon särskild anledning. Observera att ångerrätten inte gäller om du har påbörjat konsumtionen av tjänsten, till exempel genom att använda produkten eller påbörjat utförandet.
Du har rätt att undersöka varan på samma sätt som du skulle göra i en fysisk butik. Om du väljer att utnyttja din ångerrätt eller öppet köp, står du som kund för returfrakten, som kan variera mellan 0 och 1200 kronor beroende på returalternativ och storlek. Till exempel kan en retur via Service Point med måtten 38x18x18 kosta cirka 400 kronor.
Mejla oss på e-postadress och meddela att du vill utnyttja ångerrätten innan du skickar tillbaka några varor.
Observera att Houselook levererar alla produkter till kunden. Om du som kund väljer att ångra ditt köp, ansvarar du för kostnaden för att returnera varan till Houselook. Om du inte hämtar ditt paket från utlämningsstället och det returneras till Houselook, kommer du även att behöva betala för returfrakten.
Returadress och transportör Du måste själv bekosta och ordna med returfrakten. Returer får inte skickas som postförskott eller efterkrav. Paketet kan inte skickas till vår boxadress och får inte hämtas ut på utlämningsställe eller postombud. Det måste levereras direkt till Houselooks lageradress.
Kontakta gärna din speditör för att välja rätt transporttjänst. Du får vår returadress när du anmäler ditt ångrade köp till oss. Spara ditt inlämningskvitto och kom ihåg att du ansvarar för returförsändelsen.
Returnera vara Varan måste returneras till oss inom 14 dagar efter att du har meddelat oss om din ånger.
Retur av produkt, värdeminskningsavdrag Observera att produkten kan minska i värde om du hanterar den i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att bedöma dess egenskaper och funktion. Enligt lagen har vi rätt att göra ett avdrag för värdeminskning från återbetalningen i sådana fall.
Reklamationer Vi strävar alltid efter att leverera varor av högsta kvalitet, men ibland kan det uppstå fel. Om du mottar en skadad eller felaktig vara, vänligen kontakta oss via e-post. Reklamation bör göras inom skälig tid efter att felet upptäcktes. Om du reklamerar inom två månader från det att felet upptäcktes, räknas det alltid som inom skälig tid. Om du behöver returnera en skadad vara, använd det emballage och den förpackning som varan skickades i. Vi följer Konsumentköplagen, som ger 36 månaders reklamationsrätt om du gör en reklamation inom två månader efter att du mottagit produkten. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, det vill säga fel som fanns vid leveransen. Vanligt slitage ersätts inte. Vid retur av skadad eller felaktig vara täcker vi kostnaden för returfrakten, förutsatt att du först har kontaktat oss och fått instruktioner om hur du ska returnera varan. Detta gäller inte vid ångrat köp.
Pengarna tillbaka Efter att vi mottagit din retur kommer vi att återbetala dig eller kreditera din faktura så snart som möjligt, beroende på vilket betalsätt du valt.
Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp gäller följande Meddela Houselooks kundtjänst inom 14 dagar och returnera beställningen inom 30 dagar efter att du mottagit den, eller en väsentlig del av den. Om den returnerade varan är använd, förstörd eller skadad, måste du som kund ersätta Houselook för den värdeminskning som uppstått.
Varan ska returneras komplett och i sin originalförpackning. Använd endast transparent tejp—silvertejp eller snöre är inte tillåtet. Om du har kastat originalkartongen innan ångerätten har utnyttjats och inte kan returnera produkten i originalkartong, tillkommer en kostnad på 1200 kronor. Observera att du som kund ansvarar för eventuella skador som kan uppstå under transporten vid retur.
Ångerrätt av förbrukningsvaror Köp av förbrukningsvaror som tex rengörgörningsspray, sprayvax etc, kan endast ångras om produkten inte är använd eller om plomberingen är obruten.
Avtal Försäljning sker endast till personer som är 18 år eller äldre. När du lägger en beställning ingås ett avtal om köp mellan dig och Houselook. En bekräftelse på din beställning skickas via e-post till den adress du angett vid beställningstillfället. Om det uppstår felaktigheter i leveranstid eller andra omständigheter förbehåller sig Houselook rätten att göra ändringar i efterhand. Vid sådana tillfällen kommer du att bli kontaktad och informerad. Du har då rätt att antingen ändra eller annullera din beställning. Houselook reserverar sig för bild- och skrivfel, felaktiga priser eller felaktig information om lagerstatus. Vi förbehåller oss rätten att rätta sådana fel och att ändra informationen när som helst. Köpen baserade på sådana fel kan hävdas vara ogiltiga.
Sekretess och säkerhet Vid registrering och beställning ombeds du att ange personuppgifter såsom namn, adress, e-post och telefonnummer. Genom att lämna dessa uppgifter godkänner du att vi lagrar och använder dem i vår verksamhet för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig.
Garantivillkor 1 års garanti Om inget annat anges i produktinformationen, erbjuder Houselook.se en 1-års garanti på utvalda produkter till privatpersoner. Garantin täcker fabrikationsfel, det vill säga fel som uppstår på grund av tillverkarens brister.
Garantin täcker inte Garantin täcker inte slitagedelar såsom tändstift, bränslefilter, luftfilter, däck, hjul, höjdreglage, uppsamlare, klippkåpa, handtag, byglar, hjullager, kablar, gummibelägg på matarskruv, smörjmedel (olja, fett), gräsklipparblad, bränsletank, drivremmar, batterier, tändstift, filter, bromsbelägg, lager, lampor, däckslitage samt skador orsakade av korrosion.
Garantin gäller endast den ursprungliga köparen av varan och omfattar inte om produkten säljs/gåva/medföljer vidare i andra hand. Garantin gäller inte om du har gjort egna förändringar av produktens funktion eller utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan egen konfiguration/hantering/reparation.
Houselook.se ersätter inte kostnader för felsökning eller byte av trasiga delar om reservdelar är fria. Om felet orsakats av handhavandefel, slitage eller felinställning av produkten, kommer vi att debitera dig för kostnaderna. Detta gäller även om vi inte kan identifiera något fel på produkten eller om skadan har orsakats av egen oaktsamhet.
Garanti Gräsklippare HL2018M1 Garantin täcker inte slitagedelar såsom tändstift, bränslefilter, luftfilter, däck, hjul, höjdreglage, uppsamlare, klippkåpa, handtag, byglar, hjullager, kablar, gummibelägg på matarskruv, smörjmedel (olja, fett), gräsklipparblad, bränsletank, drivremmar, batterier, tändstift, filter, bromsbelägg, lager, lampor, däckslitage samt skador orsakade av korrosion. Garantin gäller endast den ursprungliga köparen av varan och omfattar inte om produkten säljs vidare i andra hand. Garantin gäller inte om du har gjort egna förändringar av produktens funktion eller utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan egen konfiguration/hantering/reparation. Houselook.se ersätter inte kostnader för felsökning eller byte av trasiga delar om reservdelar är fria. Om felet orsakats av handhavandefel, slitage eller felinställning av produkten, kommer vi att debitera dig för kostnaderna. Detta gäller även om vi inte kan identifiera något fel på produkten eller om skadan har orsakats av egen oaktsamhet.
Hur gör jag för att utnyttja min garanti? Om du vill använda din garanti, kontakta vår kundservice inom garantiperioden (räknat från inköpsdatum). Meddelandet ska skickas till oss inom skälig tid efter att du upptäckt eller rimligen borde ha upptäckt ett fabrikationsfel.
Återbetalningar Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur. Fakturor krediteras och skickas ut på nytt, kortbetalningar och direktbetalning via bank återbetalas via Payson/Svea
Kontaktinformation Full kontaktinformation inklusive fysisk adress, emailadress och/eller telefonnummer till kundsupport samt organisationsnummer finns längst ner på varje sida i butiken
Ångerrätt, Företag/Kommuner Ångerrätten gäller inte för köp som görs av företag eller kommuner. För sådana köp mellan företag tillämpas Köplagen, som reglerar affärer mellan näringsidkare. Köplagen är inte tvingande, vilket innebär att företag har möjlighet att avtala om andra villkor än de som anges i lagen. Lagen omfattar bland annat:
- Leverans: Reglerar hur och när varor ska levereras.
- Fel på varan: Anger vad som gäller om varan är defekt eller inte uppfyller överenskomna specifikationer.
- Dröjsmål: Bestämmer vad som händer om leveransen blir försenad.
- Hävning: Definierar under vilka omständigheter ett avtal kan ogiltigförklaras.
- Skadestånd: Reglerar ersättning för eventuella skador eller förluster som uppstår till följd av avtalsbrott.
|
|