Snabb leverans / Säkra betalningar / Enkla returer

Leveranser

Fraktfritt över 1000kr
Alla våra produkter levereras utan fraktavgift över 1000kr och transporteras med DHL

Leverans 
Leveranstiderna kan variera beroende av var i landet man bor. Det kan ta upp till 2-5 arbetsdagar efter att vi skickat produkten. Observera att den angivna leveranstiden kan komma att avvika beroende på vart du bor i landet. Vid leveransen av dina varor måste du som kund syna ditt gods. Om det skulle vara skadat eller saknas varor ska detta anmälas till DHL och Houselook.

Körbar väg och avlastning
För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg. För palleverans med budbil, som har bakgavellift, krävs att avlastningsområdet är snöfritt och har betong eller asfaltbeläggning då avlastning sker med handtruck. Om sådant område saknas kan lossning ej ske och kund får då antingen själv ombesörja hemleverans eller via Houselook köpa en ny leverans. Om detta önskas, kontakta vår kundtjänst för hjälp [email protected] -Houselook erbjuder inte inbärning. Godset levereras så nära bostaden det är möjligt, om det finns hinder så ställs produkten framför hindret -kunden ansvarar själv för att transportera godset från avlastningsplatsen/hindret och upp till lägenheten eller till bostaden. Endast en avlastningsplats ingår. Houselook eller speditören ansvarar inte för bortforsling av emballage. Vid avlastning måste varorna inspekteras av mottagare samt kvitteras. Fraktbolag ställer ej av gods utan kvittens av kund eller annan ansvarig mottagare. Det går inte att ha mer än en mottagare per order, om produkten har lämnat lagret till kund så byter Houselook inte mottagare eller till en ny adress under pågående leverans. Det går heller inte att ändra mottagare om det valda betalningsalternativet är faktura.

Leverans till öar 
samt landsbygden Houselook levererar ej till öar eller saknar vägverkets bilfärjeförbindelse. I de fallen kan Houselook endast leverera till närmsta kaj/hamn, kunden ansvarar själv för transport resterande sträcka. När det gäller landsbygden som saknar leverans möjligheter så lämnas godset på närmaste utlämningsställe eller terminal, kunden ansvara för transport resterande sträcka.

Avisering 
Vid köp av varor som väger över +20 kg aviseras du via sms eller mail varpå produkten levereras den angivna dagen mellan kl. 8-17. För att din order ska kunna levereras måste du vara kontaktbar via telefon när transportbolaget ringer för att ge leveransinformation. Detta gäller alla för alla leverans- och betalningsmetoder. När det gäller paket under -20kg så måste du som kund hämta paketet från utlämningsstället.

Paket
Paket som väger under 20kg skickas med DHL och levereras till närmaste ombud.
 

Ångerrätt och retur  
Houselook tillämpar Distans- och Hemförsäljninglagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljninglagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan eller beställning av en tjänst utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid påbörjad konsumtion av tjänst, exempelvis att kunden använder produkten eller påbörjat utförandet, gäller inte ångerrätten. Du har som kund rätt att undersöka varan.  Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten till oss som ligger på mellan 0- 1200 kronor.

Mejla oss på epostadress längst ner på sidan eller via kontaktformuläret och meddela att du vill utnyttja ångerrätten innan du skickar tillbaka några varor.

Tänk på att Houselook levererar alla produkter frakfritt, men om du som kund ångrar ditt köp så måste du som kund bekosta transporten till Houselook.
Så snart vi kan efter mottagande av returen genomför vi återbetalning eller kreditering av faktura beroende av valt betalsätt. 

Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp gäller följande: Meddela Houselook kundtjänst inom 14 dagar och returnera beställningen inom 30 dagar efter det att du har mottagit beställningen eller en väsentlig del av den. Om varan som returneras är använd, förstörd eller skadad på något sätt, måste du som kund ersätta Houselook för den värdeminskning som uppkommit. Varan ska vara komplett och återsändas i sin originalförpackning utan silvertejt eller snöre, endast transparant tejp är gällande. Om kunden har slängt bort orginalkartongen innan ångerätten och inte kan leverera produkten utan orginalkartong så tillkommer det en kostnad på 1200 kronor. Vid retur från kund till oss, står kunden för skador som kan uppstå under transporten

Reklamationer 
Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få varor av högsta kvalitet men ibland kan det bli fel. Om du har fått en skadad eller felaktig vara ber vi dig att kontakta oss via epostadressen längst ner på sidan eller via kontaktformuläret.

Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Vi följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Vanligt slitage ersätts ej.

Vid eventuell returfrakt av skadad/felaktig vara står alltid vi för returkostnaden, detta gäller inte ångrat köp. Notera dock att vi endast står för kostnaden om du först kontaktat oss och fått instruktioner att skicka tillbaka varan.